Trening dla seniorów

Bezpieczny trening dla seniorów.
Zadbaj o swoje zdrowie, zachowaj sprawne ciało i popraw funkcje poznawcze

DLA KOGO:

• Trening dla seniorów, którzy chcą w bezpieczny sposób zadbać o sprawność swojego ciała

• Trening siłowy dla seniora wzmacniający mięśnie i kości, poprawiający funkcje aparatu ruchu

• Trening dla osób starszych, które chcą poprawić wydolność układu sercowo-naczyniowego

• Trening dla osób chcących zwiększyć zakresy ruchu w stawach i zapobiegać sztywności tkanek stawowych

• Trening dla wszystkich, którzy rozumieją, że sprawne ciało i sprawny umysł wpływają na zachowanie sił witalnych i zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych

CO ZYSKUJESZ:

• Sesję treningową z trenerem, którego specjalizacją jest trening dla osób starszych, gwarantującego bezpieczeństwo i nadzorującego prawidłowość wykonywania ćwiczeń

• Trening, który jest dopasowany do możliwości wysiłkowych każdej ćwiczącej osoby

• Indywidualne podejście do podopiecznych – plan treningowy jest zawsze dobierany do stanu zdrowia osoby ćwiczącej

• Wydolne i mobilne ciało, biegły i niezawodny umysł, poprawę nastroju i redakcję stresu

• Aktywność wpływającą na utrzymanie sprawności społecznej i poprawę funkcji poznawczych

Indywidualnie dobrany i właściwie zaplanowany trening, daje osobom starszym wiele korzyści

Mogłoby się wydawać, że aktywność fizyczna i trenowanie są domeną osób młodych, jednak nic bardziej mylnego! To nie jest tak, że z wiekiem tracimy automatycznie zdolności fizyczne, wręcz przeciwnie, aktywność fizyczna pomaga w utrzymaniu sprawności nie tylko naszego ciała, ale również naszego umysłu, dlatego powinniśmy ją uprawiać kiedy tylko możemy!


Odpowiedni trening, czyli taki, który uwzględnia stan zdrowia osoby ćwiczącej i jest dopasowany do jej możliwości wysiłkowych poprzez dobór właściwych ćwiczeń, intensywności i częstotliwości, pozwala zachować siły witalne i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. To oczywiście tylko kropla w morzu korzyści, jakie daje trening osób starszych.

Indywidualnie dobrany i właściwie zaplanowany trening, daje osobom starszym wiele korzyści

Bez wątpienia, jako korzyści możemy wymienić:

• Poprawa siły i wytrzymałości mięśniowej – regularny trening siłowy dla seniora pomaga w utrzymaniu i zwiększeniu siły mięśniowej u seniorów. Silne mięśnie są istotne dla zachowania sprawności fizycznej, samodzielności w codziennych czynnościach i zapobiegania upadkom

• Poprawa równowagi i koordynacji – trening równoważny i koordynacyjny jest kluczowy dla seniorów, ponieważ pomaga w utrzymaniu stabilności ciała i redukcji ryzyka upadków. Ćwiczenia takie jak chodzenie po linie, stanie na jednej nodze lub trening na równoważni są skuteczne w poprawie równowagi i koordynacji ruchowej

• Wzmacnianie układu sercowo-naczyniowego – ćwiczenia aerobowe, takie jak chód, jazda na rowerze, pływanie czy aerobik, poprawiają wydolność układu sercowo-naczyniowego. Regularna aktywność aerobowa wspomaga krążenie krwi, obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko chorób serca.

• Poprawa zdrowia kości: trening obciążeniowy, taki jak podnoszenie ciężarów lub ćwiczenia z użyciem gum oporowych, pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zmniejsza ryzyko powstania osteoporozy oraz złamań

• Poprawa funkcji poznawczych – badania wykazują, że regularna aktywność fizyczna może mieć pozytywny wpływ na funkcje poznawcze, takie jak pamięć, koncentracja i zdolność uczenia się. Trening może zapobiegać utracie funkcji poznawczych związanej z wiekiem i chorobami neurodegeneracyjnymi, takimi jak np. choroba Alzheimera

• Redukcja ryzyka wystąpienia chorób przewlekłych – aktywność fizyczna może zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób przewlekłych, takich jak min. choroby serca, cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze i niektóre rodzaje raka.

• Poprawa samopoczucia i zdrowia psychicznego – regularny trening osób starszych może przynieść ulgę od stresu, poprawić nastrój i zmniejszyć ryzyko wystąpienia depresji u seniorów. Ćwiczenia fizyczne wyzwalają endorfiny, które są naturalnymi antydepresantami i mogą przyczynić się do ogólnego samopoczucia i poczucia szczęścia

Trening pod nadzorem specjalisty, to gwarancja bezpieczeństwa i skuteczności

Aby można było czerpać ze wszystkich wymienionych korzyści trening dla seniorów musi być przeprowadzony pod nadzorem wykwalifikowanego trenera. Powinien on przeprowadzić dokładną konsultację, w trakcie której pozna stan zdrowia osoby ćwiczącej, jej oczekiwania i potrzeby, a także oceni stopień sprawności. Na podstawie otrzymanych odpowiedzi zaplanuje on odpowiedni plan treningowy, dopasowany do indywidualnego przypadku konkretnej osoby.


Jednak jego udział nie kończy się wyłącznie na zaplanowaniu pojedynczych jednostek treningowych. Trener służy wsparciem i swoją wiedzą w trakcie każdego treningu. Dba on o bezpieczeństwo osoby ćwiczącej i prawidłowość wykonywanych ćwiczeń, dzięki czemu osoba ćwicząca ma pewność, że wykonywany trening da jej wymienione wyżej korzyści, a nie doprowadzi do pogorszenia stanu zdrowia!

Masz pytanie? Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń!

Jeśli interesuje Cię:

• Trening dla par Łódź
• Trening dla osób niepełnosprawnych Łódź
• Diagnostyka funkcjonalna Łódź
• Konsultacje treningowe Łódź
• Przygotowanie do operacji Łódź

To koniecznie skontaktuj się z nami!

Call Now Button